Menstruacijos

Moteriški klausimai

PMS - priešmenstruacinis sindromas

PMS požymiai pasireiškia antrojoje ciklo dalyje, po ovuliacijos, prieš menstruacijas. Tai: sudirgimas, liūdesys, agresija, depresyvi nuotaika, padidėjęs jautrumas, noras verkti, nuovargio jausmas, padidėjęs krūtų jautrumas, išbėrimai, pilvo pūtimas ir daugybė kitų.

PMS pasireiškia antrojoje ciklo dalyje, po ovuliacijos, prieš menstruacijas. Požymiai: sudirgimas, liūdesys, agresija, depresyvi nuotaika, padidėjęs jautrumas, noras verkti, nuovargio jausmas, padidėjęs krūtų jautrumas, išbėrimai, pilvo pūtimas ir daugybė kitų. PMS - kodėl jis vyksta? Pagrindinė priežastis yra ovuliacinis ciklas, lydimas kiaušidžių gaminamų hormonų sukeliamų organizmo reakcijų, ypač antroje ciklo dalyje, taip vadinamojoje liuteininėje fazėje. Simptomų stiprumas priklauso ir nuo genetinio paveldo, ir nuo asmeninių organizmo ypatumų. Deja, vaistų, kurie eliminuotų PMS sukeliamus pojūčius, dar nėra išrasta. Ypatingais atvejais, kai simptomai pasireiškia ypač intensyviai, PMS gydomas antidepresantais. Tačiau sumažinti negalavimų stiprumą padeda ir natūralios priemonės, tokios kaip subalansuota mityba ir fizinis aktyvumas. PMS metu rekomenduojama papildomai vartoti vitamino B, valgyti pilno grūdo duoną, riešutus, kiaušinius, bananus ir špinatus. Dar vienu pagalbininku gali būti vitaminas E, kurio daugiau yra riešutuose, saulėgrąžose, avokaduose ir alyvuogių aliejuje. Magnis ir kalis taip pat ypač reikalingi šiuo periodu. Magnis veikia nervų sistemą taip sumažindamas nuotaikų svyravimus. Jo pasisavinti gali iš laukinių ryžių, žemės riešutų, migdolų ir juodojo šokolado (kakavos ne mažiau nei 70%). Pagrindiniai kalio šaltiniai yra pomidorai ir bananai. Kalis padeda sureguliuoti skysčių balansą organizme, mažina jų užsilaikymą, tad mažiau jausiesi, kad esi "išbrinkusi". Tam, kad organizme neužsilaikytų skysčiai, taip pat patariama nevalgyti sūriai. Venk alkoholio, kuris trukdo įsisavinti vitaminus ir mineralus, padedančius sumažinti PMS simptomus. Atsargiai vartok kavą ir arbatą, nes kofeinas įtakoja nuotaikų kaitą. Rūpinkis savimi! Užsiimk veikla, kuri tau patinka - jos metu išsiskiria endorfinai, taip vadinami malonumo hormonai. Užsiimk sportu, ar tiesiog išeik pasivaikščioti. Būk aktyvi, bet nepersistenk.

Ieškoti produktų Bella Perfecta

Programėlė moterims